• Hjemmelevering
  • Afsendelse 1-2 hverdage
  • Byt i 270 butikker
  • Mere end 1000 brands
  • Byttes t.o.m. 31. januar 2021

Immunforsvar

Føler du til tider, at du godt kunne trænge til lidt ekstra energi i hverdagen? Med de rette kosttilskud kan du give kroppen de optimale forhold for at få styr på vitamin- og mineralbalancen og desuden samtidig booste dit immunforsvar. Her på Matas.dk kan du finde lige præcis dét kosttilskud, der passer til dig og din krops behov.

Vælg filtre

Mærker

På abonnement

Pris

Indhold

Aktuelt

Det naturlige valg

26 produkter
Sortér efter: Mest populære
A.Vogel Echinacea Junior 120 tyggetabl
114,95
Førpris 134,95
DU OPTJENER 12 Point
New Nordic C-Immune 180 tabl.
129,95
Førpris 149,95
DU OPTJENER 13 Point
Longo Vital Kvinde 180 stk.
219,95
DU OPTJENER 22 Point
Helsepakke Immunforsvar
263,90
Førpris 294,90
DU OPTJENER 27 Point
VitaYummy Immune 60 stk.
119,95
Førpris 139,95
DU OPTJENER 12 Point
Nani Nani Acerola Vitamin C 90 kaps.
299,95
DU OPTJENER 30 Point
Echinacea 90 tab
59,95
DU OPTJENER 6 Point
Longo Vital Longo Halsmikstur 250 ml
59,95
DU OPTJENER 6 Point
Bi-otox 100 ml
124,95
DU OPTJENER 13 Point
KAL Beyond Wellness 90 tabl
249,95
DU OPTJENER 25 Point
Mezina Immustrong 60 stk.
199,95
DU OPTJENER 20 Point
Immiflex 90 kap
499,95
DU OPTJENER 50 Point
Immiflex 30 kap
199,95
DU OPTJENER 20 Point
Biosym EchinaGold 120 kaps.
189,95
DU OPTJENER 19 Point
Echinacea complex 50 ml
99,95
DU OPTJENER 10 Point
Bi-otox 50 ml
77,95
DU OPTJENER 8 Point
Oralmat Plus m. selen 10 ml
199,95
DU OPTJENER 20 Point

Hvilket formål har kosttilskud?

Et kosttilskud er et koncentreret produkt af enten vitaminer og mineraler, plantestoffer eller fedtsyrer. Følles for dem er, at de alle indeholder næringstoffer, som bidrager positivt til kroppen, hvis de indtages korrekt og efter anvisningen. Husk i dén forbindelse, at et kosttilskud aldrig kan stå alene – det skal altid fungere et supplement til en sund og varieret kost.

Vitaminer og mineraler hjælper dig med opbygningen af et sundt og stærkt immunforsvar, som ofte kan beskytte dig fra at blive syg. Desuden har regelmæssig træning også vist sig at have en positiv indflydelse på immunforsvaret og det mentale velvære.

Hvordan styrkes immunforsvaret?

Hvis du oplever dage, hvor du føler dig flad og energiforladt, og hvis du generelt har lettere ved at blive syg, skal du blive ved med at læse! Her kommer nemlig en række gode råd til at booste dit immunforsvar.

C vitamin er en god kilde til at mindske udmattelse, og det samme er jern. Jern er også et vigtigt tilskud til din kost, da det hjælper til en normal dannelse af røde blodlegemer. Husk, at dit jerntilskud ikke bør tages med mælkeprodukter, da fødevarer med kalk nedsætter optagelsen af jern. Tag i stedet dit jerntilskud med et glas juice eller en appelsin, da C-vitamin gør det lettere for kroppen at optage jern.

Echinaforce og mælkesyrebakterier

Din tarmflora er afgørende for, hvor stor en andel af dit vitamin- og mineralindtag, der bliver optaget i kroppen. Er din mave i ubalance, vil den have godt af at få nogle mælkesyrebakterier, som stabiliserer den igen. En sund tarmflora er i øvrigt med til at holde sygdomsfremkaldende bakterier nede i kroppen. Er uheldet alligevel ude, og er du blevet syg, så er Echinaforce-dråber et godt produkt at investere i. Det er et naturlægemiddel, der styrker kroppens immunforsvar, så den kan modstå forkølelse og virus. Produktet kan anvendes både forebyggende og akut.

Boost dit immunforsvar med multivitaminer

En god multivitamin er også anbefalelsesværdig. I en multivitamintablet får du som regel altid de vigtigste vitaminer og mineraler samlet på ét sted. Der findes i øvrigt munitivitaminer, som er specialiseret din aldersgruppe eller livsstil. Er du eksempelvis over 50 år? Kvinde? Gravid? Fysisk aktiv? Er det til børn? Der findes tabletter målrettet alle grupper.

Sørg desuden for at leve sundt. Bevæg dig og få rigeligt med søvn. Det er nu de to faktorer, som beskytter dig og dit immunforsvar allerbedst.

Tag dit kosttilskud med et måltid

Det vil altid stå anført, hvordan og hvornår du bør indtage dit kosttilskud for at få den optimale virkning. Der er dog en række tommelfingerregler, du altid kan huske på, hvis du skulle være i tvivl.

  • Det er aldrig en god idé at tage dine vitaminer på tom mave. Spis dem med et måltid og skyl dem ned med et stort glas vand. Tag dem allerhelst i løbet af dagen i små portioner – sådan optager kroppen dem bedst.

  • Især de vandopløselige B- og C-vitaminer er gode at fordele ud over dagen eller tage lige efter et stort måltid. Det handler om, at de kan have tendens til hurtigt at forsvinde ud ad kroppen igen med urinen. En god tommelfingerregel er, at du kan indtage dine vitaminer og mineraler med aftensmaden, fordi det som regel er det mest fedtholdige måltid på dagen. – K-, E-, D- og A-vitaminer er fedtopløselige og skal helst tages i forbindelse med aftensmaden. Således optager kroppen mest muligt.

  • Hjemmelevering
  • Afsendelse 1-2 hverdage
  • Byt i 270 butikker
  • Mere end 1000 brands
  • Byttes t.o.m. 31. januar 2021