• Afsendelse 1-3 hverdage
  • Mere end 1000 brands
  • Byt i 260 butikker
  • Fri fragt til butik v. køb for 99,-
  • Returret frem til d. 31/1-2023
Menu

Proteinbarer

Helse & Sundhed Træning & Vægttab
Mest populære
Vælg filtre

Mærker

Indhold

Certificeringer

Bedømmelser

32 produkter
32 produkter
Sorter efter: Mest populære

Hvad er en proteinbar?

En proteinbar er en lækker bar med et højt protein indhold, som kommer i mange forskellige varianter og smage. Proteinbarer har samme formål som proteinpulver, nemlig at tilfører kroppen ekstra protein.

Proteinbare er særligt populære hos personer som træner, da det er en nem måde at tilfører ekstra protein på efter træningen.

En proteinbar kan også være en nem løsning på et mellemåltid, hvis den lille sult dukker op mens du er på farten. De smager dejligt og er nemme lige at have med i tasken, og kan også være et godt supplement til søde sager, hvis sukkertrangen trænger sig på.  

Hvilken proteinbar skal jeg vælge?

Proteinbarer kommer i rigtig mange forskellige varianter. Der kan være stor forskel på både smag, nærings indhold og konsistens. Du skal derfor tage udgangspunkt i hvilken type der passer bedst til dig og dine behov. Træner du f.eks. rigtig meget vil det være en fordel for dig at vælge en med ekstra højt indhold af protein, og er du f.eks. i gang med et vægttab, vil du have glæde af at vælge en med lidt lavere kalorie indhold.

I forhold til smagen kan det være en god ide at prøve sig lidt frem. Proteinbare kommer i rigtig mange forskellige smagsvarianter, som blandt andet chokolade, kokos, karamel, nødder, bær og mange mange flere. Så i sidste ende skal du vælge den bar som du bedst kan lide.

Hvor meget protein bør man spise?

Der er ikke faste regler om, hvor meget protein man bør spise. Men det betyder ikke, at man bare kan proppe sig med proteinbarer. Derfor er der nogle gode tommelfingerregler til indtag af dagligt protein:

  • Personer, der ikke træner: 0,85 gram protein / kilo.
  • Personer, der motionstræner (cykling, løb, fodbold): 1,2 gram protein /kilo)
  • Personer, der styrketræner (styrketræning, bodybuilding): 2 gram protein / kilo

Indtagelse af proteinbarer bør ikke stå alene, da du selvfølgelig også skal indtage protein på en naturlig måde gennem mad. Du kan med fordel føje fisk, kød, bønner og æg til din madplan, hvis du skal være sikker på at indtage din daglige dosis protein

Stephanie
Farmakonom
Min ekspertise er:
Hudpleje
Sådan får du det bedste ud af din træning

Vi guider

Sådan får du det bedste ud af din træning

Af Trine Brøndsted

Elsker du at træne, og er du inde i en god rutine, så optimér den med blot få tiltag.

Læs Mere
Vi guider: Optimér din hjemmetræning

Vi guider

Vi guider: Optimér din hjemmetræning

Af Ida Hinchely Kyhn

Jeg indrømmer det gerne – det er ikke altid, jeg får slæbt mig op i fitnesscenteret, selvom jeg egentlig gerne ville have rørt mig. Det kan være svært at nå i en travl hverdag, men det er der heldigvis råd for, til de dage hvor tiden er knap. For med det rette udstyr kan du få gang i hjemmetræningen, så det ikke behøver at være et kæmpe projekt at få motion ind i sin hverdag. Vi har samlet det bedste udstyr til dig her, så du nemt kan komme i gang!

Læs Mere
Træningsprogram med 6-Directions populære sliders

Vi guider

Træningsprogram med 6-Directions populære sliders

Af Matas

Bliv klogere på glidetræning når vi sammen med 6-Directions guider dig til denne træningsform og giver dig et gratis træningsprogram, som passer til alle niveauer, nybegynder som øvet.

Læs Mere