• Hjemmelevering
  • Afsendelse 1-2 hverdage
  • Byt i 270 butikker
  • Mere end 1000 brands
  • Byt i 30 dage
Menu

Hjerteforeningen


​​​​​​​HJERTEGALLA 2020 PÅ TV2 CHARLIE

En stor tak til vores kunder for støtten til hjertesagen!​​​​​​​

Den 22. august deltog Matas i indsamlingsshowet Hjertegalla på TV2 Charlie. Her kunne vi overrække en check på 1.125.000 kr. til Hjerteforeningen. Pengene kommer fra Matas-kundernes køb af vores egen hudplejeserie Plaisir samt pakkevedhæng til jul.

Hjertegalla indsamlede i alt 30.636.580 kroner til Hjerteforeningen. De indsamlede penge går først og fremmest til forskning og forebyggelse af hjertesygdomme.

Stort tillykke med resultatet.​​​​​​​

Matas overrækker checken med kundernes bidrag (0:43 min.):



JULEPYNT FOR BØRNEHJERTER

Matas sætter sammen med Hjerteforeningen i julen ekstra fokus på børn med medfødte hjertefejl og deres familier, der har en svær hverdag.

Hver gang du pynter din Matas julegave med en fin julestjerne, støtter du Børnehjertefonden med 11 kr. Vedhænget koster 15 kr.

Det er også muligt at købe ekstra vedhæng, så de øvrige gaver ligeledes får det flotte pift i forbindelse med indpakning. Du kan også bruge vedhænget som julepynt på træet eller i en pakkeleg.

OM SAMARBEJDET

Siden 2007 har Matas haft et samarbejde med Hjerteforeningen med det formål at samle penge ind til blandt andet Børnehjertefonden og forskning i kvinders hjerter. I løbet af 2019 blev der samlet godt 1 mio. kroner ind.

Matas har sammen med sine kunder i alt støttet Hjerteforeningen med mere end 24 mio. kroner siden 2007.

Som et led i samarbejdet har Matas og Hjerteforeningen i regnskabsåret 2018/19 opsat 26 offentligt tilgængelige hjertestartere på en række Matas butiksfacader over hele landet.

Desuden samarbejder vi om lokale aktiviteter. Det kan fx være at tilbyde kunderne at få målt deres blodtryk i en lokal Matas butik samt få gode råd om sunde levevis. Hjerteforeningen anslår, at 280.000 danskere er uvidende om, at de har forhøjet blodtryk, hvilket er en alvorlig risikofaktor. Siden samarbejdets start har over 40.000 kunder fået målt deres blodtryk i Matas.

Matas deltager ved at sætte fokus på kvinders hjertekarsygdomme. Det sker bl.a. i tilbudsavisen, i butikkerne og på nettet. Via støttekampagner har Matas’ hudplejeserie Plaisir også støttet den vigtige forskning i kvinders hjertekarsygdomme.