• Fri fragt til butik ved køb for 99 kr.
  • Byt i forretning
  • Mere end 1000 brands
  • 30 dages returret
  • Afsendelse 1-2 hverdage

Bare rolig... Du kan altid bytte eller returnere

Husk at få sat byttemærke på gaverne, så de let kan byttes igen i én af de mange Matas butikker eller på matas.dk.

Hvis du alligevel ikke var helt tilfreds med det, du købte i Matas butikken eller på matas.dk, så har du har altid 30 dages fortrydelsesret – regnet fra den dag, du købte varer, eller fra den dag, du modtog varer, hvis du købte på matas.dk. Der er dog nogle varer, som du ikke kan fortryde, og det er:

  • Håndkøbsmedicin og lægemidler til dyr, da det ikke er tilladt at gensælge disse varer
  • Skønhedsprodukter, hvor plomberingen er brudt
  • Lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, hvor plomberingen er brudt
  • Elektroniske gavekort
  • Produkter, der hurtigt bliver forringede eller forældede som fx fødevarer


Vælg selv hvor du vil bytte eller returnere

Uanset om du selv har købt eller har fået en dejlig gave, kan du bytte eller returnere i alle Matas butikker i Danmark. Det behøver altså ikke at være i den butik, hvor varen er købt.

Varer, der er købt på matas.dk, kan også returneres til matas.dk – men de kan jo også bare returneres i din nærmeste Matas butik.


Husk byttemærke, bon eller faktura

Hvis du fortryder, kan du i alle Matas butikker i Danmark bytte til en anden vare af en tilsvarende værdi, eller vælge at få et gavekort med beløbet - din vare skal blot være påsat et byttemærke. Ønsker du at få pengene udbetalt, så skal du medbringe din bon eller din faktura fra dit online køb.

Og husk, at der er nogle varer, som du ikke kan bytte… fx hvis plomberingen er brudt.


UPS – jeg glemte byttemærker

Glemte du at bede om byttemærker på de varer, som du bestilte på matas.dk, så er der heldigvis hjælp at hente. Hvis vi ikke allerede har sendt dine varer til dig, så kan du ringe til os i Matas Kundeservice på 4816 5544 – så skynder vi os at se, om vi kan nå at få byttemærker på dine varer. Har vi allerede sendt ordren til dig, så skynd dig i din nærmeste Matas butik med varerne og din faktura – så hjælper de dig her med at sætte byttemærker på dine varer.


Sådan fortryder du køb fra matas.dk

Har du købt online på matas.dk og fortryder dit køb, så er det måske lettest at tage i én af vores butikker og bytte eller returnere – og evt. få dine penge retur med det samme… Bare HUSK din faktura fra købet.

Men du kan også sende varerne retur til os… Her skal du bare udfylde denne fortrydelsesformular eller sende os en mail på kundeservice@matas.dk og fortælle, at du vil fortryde dit køb, og sende varerne til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har fortalt os, at du vil returnere. Du skal selv betale for returtransporten, og pak nu varerne ekstra godt ind. For du bærer nemlig risikoen for varerne, indtil de er leveret retur til os.

Du skal sende varerne retur til:

Matas
Rørmosevej 2
3450 Allerød

Hvis du returnerer dine varer til matas.dk, får du dine penge tilbage, lige så snart vi har behandlet din returordre. Vi sender dig samtidig en mail, der bekræfter returordren, og sætter dine penge ind på det betalingskort, du benyttede ved købet.

BEMÆRK! Hvis du returnerer varer med DAO, så tager Matas ikke ansvaret, hvis din pakke ikke dukker op hos os. DAO leverer nemlig ikke til erhvervsadresser.


Hvis der er noget galt med varerne…

Ind imellem sker det, der bare ikke må ske… Du modtager varer fra os, der er gået i stykker. Tag fat i os i Matas Kundeservice på 4816 5544 eller kundeservice@matas.dk. Sender du en mail, så skal du oplyse ordrenummeret, beskrive problemet med varen, og samtidig vedhæfte et billede, så vi kan se, hvad der er galt.

Du kan også altid tage i en Matas butik og fortælle om problemet med varen – bare husk at tage varen og din faktura med.


Hvis der mangler nogle varer…

Hvis du er så uheldig, at du modtager nogle forkerte varer, eller der simpelthen mangler varer i din ordre, skal du også tage fat i os i Matas Kundeservice med det samme på 4816 5544 eller kundeservice@matas.dk. Men tjek lige først, om varen har gemt sig i det brune papir, eller om nogle af varerne er meldt udsolgt på din ordrebekræftelse.

Vores Matas butikker kan ikke hjælpe dig, hvis der er noget der mangler, eller hvis du har fået forkerte varer tilsendt – det er KUN Matas Kundeservice.

  • Fri fragt til butik ved køb for 99 kr.
  • Byt i forretning
  • Mere end 1000 brands
  • 30 dages returret
  • Afsendelse 1-2 hverdage