Tilbage
  • Fri levering til Matas butik
ved køb over 249,- Fri levering til Matas butik
    ved køb over 249,-
  • 30 dages returret 30 dages returret
  • Køb online - 
byt i alle Matas butikker Køb online -
    byt i alle Matas butikker
  • Hurtig levering Hurtig levering
  • Autoriseret forhandler - 
din garanti for ægte varer Autoriseret forhandler -
    din garanti for ægte varer

Returnering og reklamation

Jeg har fortrudt mit køb

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos Matas – både online og i butik.
Hvis du har fortrudt dit køb, kan du gøre to ting:

  • Du kan returnere plomberede varer i enhver Matas butik, så længe de har byttemærke på og inden for 30 dage.
  • Meddele os at du ønsker at returnere varen ved hjælp af denne formular og sende det retur til os, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, da du bærer risikoen for varen, indtil den er leveret hos os. Varen skal leveres retur i original og intakt emballage

Den almindelige fortrydelsesret kan også bruges i vores butikker, også uden byttemærker på varerne mod fremvisning af faktura.

Undtagelser til fortrydelsesretten:

  • Håndkøbsmedicin, lægemidler til dyr og helsekostprodukter kan af sundhedsbeskyttende- og hygiejnemæssige årsager ikke returneres.
  • Kosmetik med videre hvor ’forseglingen’ er brudt. ’Forsegling’ omfatter særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for at varen er ubrugt.
  • Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af plomberet lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som har brudt plombering.
  • Gavekort kan ombyttes til penge for et gebyr på 50,-

Jeg har returneret min ordre til webshoppen, hvornår får jeg mine penge retur?

Har du returneret dine varer, og sendt dem til os, vil du få dine penge retur, når vores returafdeling har behandlet din ordre. Du vil få en bekræftelse på den mail, du har angivet ved dit køb.

Varen er defekt – hvordan reklamerer jeg?

Hvis du har modtaget en defekt vare, skal du kontakte kundeservice på mail, hvor du oplyser ordrenummer, beskriver fejlen og vedhæfter billeder. Du er også altid velkommen til at henvende dig i en af vores butikker, som også kan hjælpe dig med reklamationen. Her skal du medbringe en kopi af din faktura og den defekte vare.

Der mangler en vare, eller jeg har modtaget en forkert vare

Hvis du har modtaget en forkert vare, skal du kontakte kundeservice på mail, hvor du oplyser ordrenummer, beskriver fejlen og vedhæfter billeder. Billedet skal sendes til kundeservice på mail, hvor du oplyser ordrenummer og beskriver manglerne kort. Det kan være en god idé at tjekke om der er varer, der har gemt sig i det brune papir, og om nogle af varerne er meldt udsolgt på din ordrebekræftelse.
Butikkerne kan ikke hjælpe ved fejlleverancer eller ved mangler.

Udsolgte varer

Hvis nogle af dine ønskede varer er udsolgte, skal du selv bestille dem, når de er på lager igen. Vi kan desværre ikke eftersende varer.

På matas.dk kan du inde på vare siden, vælge at få besked når varen er på lager igen via din e-mail adresse.

Bytteservice

Vælg byttemærke på varen i indkøbskurven, så kan du bytte dine varer i enhver Matas butik. Hvis du ikke har byttemærke på, og varen stadig er i ubrudt emballage, skal du også medbringe faktura i butikken. Du kan bytte din vare inden for 30 dage.

  • Fri levering til Matas butik
ved køb over 249,- Fri levering til Matas butik
    ved køb over 249,-
  • 30 dages returret 30 dages returret
  • Køb online - 
byt i alle Matas butikker Køb online -
    byt i alle Matas butikker
  • Hurtig levering Hurtig levering
  • Autoriseret forhandler - 
din garanti for ægte varer Autoriseret forhandler -
    din garanti for ægte varer