Tilbage
Din bestilling er først bindende, når vi har bekræftet din ordre
  • Fri levering til Matas butik ved køb over 250 kr. Fri levering til Matas butik ved køb over 250 kr.
  • 30 dages returret 30 dages returret
  • Køb online - 
byt i alle Matas butikker Køb online -
    byt i alle Matas butikker
  • Hurtig levering Hurtig levering
  • Autoriseret forhandler - 
din garanti for ægte varer Autoriseret forhandler -
    din garanti for ægte varer

Spørgsmål vedrørende din ordre

Kan jeg ændre min ordre?

Ønsker du at ændre i din ordre, skal du kontakte kundeservice enten pr. telefon eller via vores kontaktformular, hvor du vælger ændring/annullering af ordre.
Alt efter hvor langt din ordre er i vores system, vil vi kunne ændre/annullere den. Hvis den er i gangsat på lageret, har vi ikke mulighed for ændringer.
Det er ikke muligt at tilføje produkter til din ordre, der er du nødt til at lave en ny bestilling, da det ikke er muligt for os at trække flere penge fra din konto, end det beløb du selv har accepteret ved bestilling.
Vær opmærksom på, at ændringer til din ordre kan udløse forsinket levering.

Byttemærke

Du kan vælge at få sat byttemærke på dine varer under hvert produkt i din indkøbskurv.
Har du gennemført din ordre uden at vælge byttemærker, skal du kontakte kundeservice enten pr. telefon eller via vores kontaktformular, som kan hjælpe dig, alt efter hvor langt din ordre er i systemet.
Vær opmærksom på, at ændringer til din ordre kan forsinke leveringen.

Gaveindpakning

Ønsker du dine gaver pakket fint ind, skal du vælge gaveindpakninger ved hvert produkt i din indkøbskurv. Det koster 10,00 kr. pr. pakke. Har du gennemført din ordre uden at vælge indpakning, er det ikke muligt for os at rette det efterfølgende, da vi ikke kan trække flere penge på din konto, end hvad du selv har accepteret i dit oprindelige køb.

Hvornår bliver min ordre leveret?

Forventet leveringstid er 1-2 hverdage, dog kan ordre med enkelte varer have længere leveringstid, men det vil altid stå oplyst på varesiden. Dette er typisk 3-5 hverdage.
Din ordre sendes som udgangspunkt altid samlet, da vi ikke efterleverer varer.
Du kan altid se den forventede leveringstid på i din kvittering for bestilling, som du modtager på din angivnet e-mail adresse.

Er din ordre afsendt? Track den nemt selv hos Post Nord her eller GLS her

Hvorfor skal jeg sende en kopi af mit betalingskort og ID?

For at forhindre svindel med stjålne betalingskort, bliver der automatisk udtaget tilfældige ordrer til kontrol hver dag.
Du skal inden for 7 dage indsende de ønskede informationer, ellers annulleres ordren og reservation annulleres fra betalingsmidlet. Dette er et led i vores sikring imod tyveri og svindel ved online handel. Det er vigtigt for os, at du er opmærksom på, vi ikke behøver dit CPR-nummer, kørekort nummer eller pasnummer, og at dine fremsendte pålysninger udelukkende anvendes til kontrol af din bestilling. Oplysningerne vil efter kontrollen blive slettet.

Hvor er min faktura?

Din faktura bliver sendt til dig sammen med din ordrebekræftelse til den e-mail adresse, som du har angivet ved din bestilling.

Hvor er min ordrebekræftelse?

Modtager du ikke en ordrebekræftelse, kan du starte med at kigge i dit spamfilter i din indbakke. Hvis den ikke er landet der, kan du kontakte kundeservice, som kan finde din ordre frem med dit mobilnummer. Her kan de kontrollere, om din angivne e-mail adresse er korrekt, rette den og sende dig en ny ordrebekræftelse.

Annullering af ordre

Du kan annullere din ordre ved at kontakte kundeservice enten pr. telefon eller mail. Det er en god idé at have dit ordrenummer med eller klar, da det letter ekspeditionen.
Når din annullering er godkendt, vil du modtage en bekræftelse på mail, og pengene vil blive frigivet. Har du betalt med MasterCard eller VisaElectron, kan pengene reserveres i op til 30 dage. Det er din aftale med din bank som bestemmer reservationens varighed. Læs mere her

Har du betalt i en butik, skal du henvende dig i butikken for at få dine penge retur. Medbring mailen om penge til gode og personalet kan hjælpe dig.
Har du betalt med gavekort, sender vi dig et nyt gavekort på det betalte beløb. Vi sender gavekortet til den faktureringsadresse, der er angivet på ordren. Er du stadig i besiddelse af gavekortet, kan du oplyse gavekortnummeret, så kan vi tilbageføre det betalte beløb til gavekortet.

Udsolgt vare?

Hvis en vare er udsolgt, bliver beløbet fratrukket din ordre, vi kan desværre ikke eftersende varen til dig. Har du betalt din ordre med gavekort, vil der blive vedlagt et gavekort i din ordre på det beløb gældende for den udsolgte vare. Er du stadig i besiddelse af gavekortet, kan du oplyse gavekortnummeret, så kan vi tilbageføre det betalte beløb til gavekortet.
Betalte din ordre med både kreditkort og gavekort, vil der blot bliver trukket færre penge på dit kreditkort.
​Har du betalt for varen i en Matas butik, skal du også i en Matas butik for at få pengene retur. Her skal du medbringe mailen om penge til gode og personalet vil hjælpe dig.

Kan jeg tilføje en kommentar til min ordre?

Du kan altid knytte en kommentar til din ordre, som vil blive besvaret inden afsendelse af din ordre. Bemærk dog, at skriver du en kommentar, bliver der lagt 1 dag til leveringstiden på grund af den manuelle behandling.

Kan jeg selv vælge vareprøver?

Det er desværre meget begrænset og forskelligt, hvad vi har af vareprøver, men vi forsøger altid at vedlægge en vareprøve i alle vores ordrer. Hvis du ønsker en prøve på en bestemt vare, må du ned i din lokale Matas, som med glæde vil hjælpe dig.

  • Fri levering til Matas butik ved køb over 250 kr. Fri levering til Matas butik ved køb over 250 kr.
  • 30 dages returret 30 dages returret
  • Køb online - 
byt i alle Matas butikker Køb online -
    byt i alle Matas butikker
  • Hurtig levering Hurtig levering
  • Autoriseret forhandler - 
din garanti for ægte varer Autoriseret forhandler -
    din garanti for ægte varer