I den nye Gucci dufthistorie bliver duft til en udforsker af hukommelsens kraft, der bringer minder tilbage fra fortiden og får dem til at leve i nutiden. Ved at hoppe baglæns og forlæns i den kronologiske tid forbindes nutid og fortid med en unik bro, der projicerer direkte ind i fremtiden. Vi præsenterer en ny, universel Gucci-duft. En parfume, som hverken er forbundet med et køn eller en tid.
Vi præsenterer Gucci Mémoire d’une Odeur.
KAMPAGNEN
En frisindet familie er samlet, favner livet ved at leve frit og skabe minder sammen, efter idé af Alessandro Michele.
Sanger, sangskriver og skuespiller Harry Styles fører an på familiens rolleliste, som omfatter en elektrisk og universel blanding af talenter og modeller.
Kampagnens instruktør Glen Luchford gennemsyrer videoen og billeder med livfuld nostalgi, under Christopher Simmonds kunstneriske ledelse. Printkampagnen er komponeret som et intimt fotoalbum, der viser hvert familiemedlems karakter og deres tætte forbindelser med hinanden
DUFTEN
Gucci Mémoire d’une Odeur er en elixir, der med sin individualitet går ud over køn og i stedet etablerer en ny olfaktorisk familie, mineralsk-aromatisk. Den transcenderende akkord rummer uventede og gådefulde ingredienser og er defineret af en note af romersk kamille. Alessandro Michele forestillede sig denne særlige blomst i duften, som er komponeret af master parfumeur Alberto Morillas.
DESIGNET
Alessandro Michele opdagede en vintage Gucci-flakon og lod sig inspirere af dens design til Gucci Mémoire d’une Odeurs flakon. Rillet som en søjle fra en verden før vor tid er flakonen støbt i en raffineret form i tungt, transparent lysegrønt glas kronet med en blank guldhætte. Printet guldfolie indrammer etiketten og afslører Gucci-logoet sammen med duftens navn.
BAG KULISSERNE
I forskellige omgivelser i udkanten af Rom indfanges familien dansende, på picnic ved Canale Monteranos solvarme ruiner, i og omkring familiens hjem, Montecalvello slottet — et middelalderslot med en fontæne i gården og gådefulde frescoer inde som ude.