• Fri fragt til butik ved køb for 99 kr.
  • Byt i forretning
  • Mere end 1000 brands
  • 30 dages returret
  • Afsendes inden 1-4 hverdage

How to guides til dig der er gravid eller mor

Vores eksperter og udvalgte blogger hjælper dig og giver vejledning til alt fra mindfullness til madopskrifter og basis makeup. Vi håber det kan inspirerer dig, og evt. hjælpe dig i din hverdag.

Sådan laver du lette venepumpeøvelser

Har du problemer med væske i fødderne eller i hænderne, mens du er gravid?

Psykomotorisk terapeut Pia Genet Rasmussen fra Mindful Moving Fødselsforberedelse, der guider dig til venepumpeøvelser, der kan fjerne noget af væsken.

Venepumpeøvelser til dit bækken

Det er en rigtig god idé at træne dine bækkenbundsmuskler mens du er gravid. Det kan hjælpe mod utætheder, hæmorider og andre gravidtítetsgener.

Psykomotorisk terapeut Pia Genet Rasmussen fra Mindful Moving hjælper dig med at lave gode venepumpeøvelser.

Sådan træner du din bækkenbund

Træning af din bækkenbund kan hjælpe dig med ikke at blive utæt mens du er gravid. Særligt efter fødslen har din bækkenbund brug for at blive trænet op igen.

Det tager et par minutter at lave øvelserne, og gør du det ca. 3 gange om ugen, er du rigtigt godt hjulpet.

Sådan strækker du din bækkenbund

I de sidste 6-8 uger inden din fødsel er det en god idé at lave strækøvelser for dine bækkenbundsmuskler, for musklerne skal strække sig rigtigt meget, når du føder dit barn.

Psykomotorisk terapeut Pia Genet Rasmussen fra Mindful Moving Fødselsforberedelse giver dig 3 forskellige øvelser, som du kan lave derhjemme.

Sådan træner du kropsholdning

Hvis du træner, hvordan du står og hvordan du går, mens du er gravid, kan du let afhjælpe nogle af de graviditetsgener, som du måske oplever. Har du fx ondt i lænden, i ryggen, i bækkenet eller kramper i lægmusklerne, så kan det være, at du skal øve en anden kropsholdning.

Psykomotorisk terapeut Pia Genet Rasmussen fra Mindful Moving Fødselsforberedelse giver små, lette øvelser, som du sagtens kan lave der hjemme.

Sådan træner du åndedrættet

Når fødslen går i gang, er det super vigtigt, at du har trænet din vejrtrækning og dit åndedræt. Det er nemlig åndedrættet, der fremmer fødslen og giver dig de gode og effektive veer og afspænder dig.

Her får du små, lette øvelser, som kan træne dit åndedræt – og hjælpe dig gennem en god fødsel. Det er psykomotorisk terapeut Pia Genet Rasmussen fra Mindful Moving Fødselsforberedelse, der guider dig igennem øvelserne.

Sådan afspænder du din gravide krop

Trænger du til at slippe spændinger og bekymringer og få ekstra energi? Læg dig godt tilrette i sofaen, på et underlag på gulvet eller i din seng, og lyt dig igennem denne afspændingsguide.

Det er Pia Genet Rasmussen – stifter af Mindful Moving Fødselsforberedelse – der guider igennem, og det er simpelthen guld værd.

De sidste tips inden fødslen

Det kan være svært at finde ro i den sidste del af din graviditet, og der er utroligt mange ting, du lige skal have styr på. Hvordan skal du slappe af, hvad skal være parat til selve fødslen, og hvad skal du købe ind til tiden efter fødslen?

Hør hvad jordemoder Lene Skou Jensen synes du skal gøre i den aller sidste tid, inden du skal føde. For du skal være klar til fødslen uden at stresse, når det hele begynder.

  • Fri fragt til butik ved køb for 99 kr.
  • Byt i forretning
  • Mere end 1000 brands
  • 30 dages returret
  • Afsendes inden 1-4 hverdage