• Fri fragt til butik ved køb for 99 kr.
  • Byt i forretning
  • Mere end 1000 brands
  • 30 dages returret
  • Afsendes inden 1-4 hverdage
Nyhed

Rimmel går imod digital mobning og det kan du også

1 ud af 4 kvinder har oplevet digital mobning, der gik på deres udseende. Det betyder, at vi alle kender nogen, som har prøvet det. Mød nogle af skaberne af Rimmels kampagne 'I will not be deleted', som netop handler om at bekæmpe digital mobning, og hør hvorfor sagen er så vigtig for både dig, mig og os allesammen.

I 2017 interviewede Rimmel 11.000 kvinder i alderen 16-26 år om deres oplevelser med digital mobning. Undersøgelsen viste hvor stort problemet i virkeligheden er og fortæller om, hvor ødelæggende digital mobning er for de unge menneskers liv.

Unge sletter billeder fordi de bliver mobbet online

115 millioner billeder bliver slettet hvert år på grund af digital mobning på verdensplan. 65% siger, at deres selvtillid er blevet påvirket på grund af digital mobning og over halvdelen siger, at de ikke længere ekperiementerer med deres look eller tøj. Størstedelen fortæller aldrig nogen om deres oplevelser, når de har været udsat for digital mobning.  Den lader vi lige stå et øjeblik...​​​​​​​

Hella Joof: "Tal pænt til dig selv i spejlet"

Nyhed

Hella Joof: "Tal pænt til dig selv i spejlet"

Når dagene som nu er både korte og mørke, så kan Hellas ord om selvkærlighed og om at acceptere sine fejl være ret kærkomne. Vi mødte hende til en snak om skønhedsbregreber, usikkerhed og ikke mindst hendes nye bog, ”Dage med mildhed, modgang & mirakler” og nye film ”Happy Ending”, som vi både glæder os til at læse og se.

Læs også

“Rimmel har et klart mål om at inspirere folk til at eksperimentere og udtrykke sig med makeup, så de kan vise, hvem de er. Vi er imod snæversynede skønhedsidealer, imod at folk bliver latterliggjort, dømt og kritiseret på grund af deres udseende, og denne opførsel manifesterer sig i høj grad i dag i form af digital mobning,” siger Sara Wolverson fra Rimmel.


"Vi er imod snæversynede skønhedsidealer, imod at folk bliver latterliggjort, dømt og kritiseret på grund af deres udseende, og denne opførsel manifesterer sig i høj grad i dag i form af digital mobning"


"Da vi blev klar over omfanget af problemet, følte vi, at vi blev nødt til at råbe op om det – så tilpas højt, at alle kan høre, det ikke er okay at nedgøre nogen på grund af deres udseende eller den måde de har valgt at udtrykke sig selv,” siger Ankita Sayal fra Rimmel. På baggrund af den viden, lancerede Rimmel kampagnen 'I will not be deleted', som sætter fokus på problemet med digital mobning.

Emilie Malou og Emil Olsentaler ud om digital mobning:

”Det er en kæmpe del af vores hverdag at begå sig på de sociale medier, og det er forfærdeligt, hvordan unge forsøger at få hinanden ned med nakken.


Jeg har personligt også fået beskeder, der gjorde mig ekstremt usikker. Følelser som utryghed og frygt opstår, fordi man ikke ved, hvornår den næste hårde bemærkning rammer.


Det er så utroligt vigtigt, at både børn, og deres forældre, sætter fokus på, hvad der foregår på nettet. Fænomenet er svært at stoppe og kontrollere men ved at kaste lys på det, kan man forhåbentlig forhindre, at unge oplever mistrivsel", siger Emilie Malou.​​​​​​​

@emiliemalou

”Jeg synes, at den her kampagne er ekstremt vigtig da cyberbullying bliver større og større. Folk får en vis respektløshed og ‘mod’ til at skrive hvad de har lyst til og det kan være farligt.


Mange unge mennesker tør ikke at være sig selv på sociale medier og det er et problem! Hvis vi var mere positive på de sociale medier ville det hjælpe folket og ungdommen til ikke at være bange for at være sig selv på de sociale medier, og ikke frygte at blive dømt og svinet til”, siger Emil Olsen.



@emilolsenbeauty

Tal om problemet

Digital mobning er et problem på de sociale medier og er både ødelæggende for selvtillid og selvværd. Derfor er det vigtigt at tale om det og vise, at det ikke bliver accepteret i nogen som helst form. På den måde kan du også være med til at gøre dit i sagen mod digital mobning.


Alle statistikker er taget fra en global undersøgelse udført af Rimmel, hvor man har adspurgt 11.000 kvinder i alderen 16-26 år fra 10 lande.

Relaterede artikler

Sofie Lassen-Kahlke viser skønhed med dybde

Grib stilen

Sofie Lassen-Kahlke viser skønhed med dybde

Af Isabel Marschall Thostrup

Mød den skønne og seje kvinde Sofie Lassen-Kahlke, og hør hende fortælle om, hvordan skønhed handler om så meget andet end det, øjet umiddelbart ser. Få også makeupartistens guide til selv at skabe et naturligt og friskt look som Sofies.

Læs Mere
Gør-det-selv guide til Gua Sha ansigtsmassage

Vi guider

Gør-det-selv guide til Gua Sha ansigtsmassage

Af Isabel Marschall Thostrup

Gua Sha er i dag en af de mest populære, naturlige ansigtsbehandlinger i Asien og er ved at blive en rigtig rockstar i skønhedsbranchen over hele verden. En Gua Sha Facial sætter gang i lymfe -og blodcirkulationen, og løsner spændinger i ansigtet. Det giver et mere harmonisk og afspændt udseende med en større glød i huden. Få gør-det-selv guiden her!

Læs Mere
Sådan laver du den perfekte winged eyeliner

Vi guider

Sådan laver du den perfekte winged eyeliner

Af Tine Vesterbøg

Du står foran spejlet. Du står med en flot winged eyeliner på det ene øje, mens eyelineren på det andet øje ikke helt har samme svip og form. Arghh du fjerner stregen i den ene side og prøver igen, men uden held. Du skal være ude af døren om 10 min. Kender du den situation?

Læs Mere
  • Fri fragt til butik ved køb for 99 kr.
  • Byt i forretning
  • Mere end 1000 brands
  • 30 dages returret
  • Afsendes inden 1-4 hverdage