Tilbage
Din bestilling er først bindende, når vi har bekræftet din ordre
  • Fri levering til Matas butik ved køb over 250 kr. Fri levering til Matas butik ved køb over 250 kr.
  • 30 dages returret 30 dages returret
  • Køb online - 
byt i alle Matas butikker Køb online -
    byt i alle Matas butikker
  • Hurtig levering Hurtig levering
  • Autoriseret forhandler - 
din garanti for ægte varer Autoriseret forhandler -
    din garanti for ægte varer

Club Matas

Point og pointshop

Optjener jeg point på mine køb på Matas.dk?

Hvis du ikke har fået point for dit køb, skal du tjekke på din faktura, om du var logget ind som Club Matas medlem, da du bestilte.
Hvis du ikke har fået din faktura eller ordrebekræftelse endnu, er dine point heller ikke registreret endnu. De bliver først registreret, når din ordre bliver faktureret. Hvis du kan se, at du var logget ind, da du bestilte, og dine point endnu ikke er registreret, skal du kontakte Club Matas.

Du får kun point for dit køb, hvis du huskede at logge ind som Club Matas medlem, før du foretog købet. Hvis du ikke var logget ind, kan du desværre ikke få point for handlen, så husk altid at logge ind som Club Matas medlem, når du er på Matas.dk. Du optjener point på alle de køb*, der er registreret på dit medlemskort. Når du shopper på matas.dk, skal du logge ind som Club Matas medlem for at optjene point.

* Du optjener ikke point på gavekort, håndkøbsmedicin og lægemidler til dyr.

Medlem mangler aktivering

Når du bliver oprettet som medlem af Club Matas, er det vigtigt, at du selv sørger for at aktivere dit medlemskab på www.clubmatas.dk. Vores specielle medlemstilbud gælder nemlig kun for aktive medlemmer.

Hvad kan jeg købe for mine point?

For at handle med dine point skal du over i Club Matas pointshoppen.

Pointshoppen

Jeg mangler mine point

Du kan først se dine point, når din ordre er afsendt. Har du ikke fået de optjente point fra din ordre, skal du kigge om din ordre er afsendt, eller om den er under behandling, det kan du se på din kvittering for bestilling.
Har du stadig ikke modtaget dine point, kan du kontakte Club Matas kundeservice, som kan hjælpe dig. Du skal vedhæfte din faktura i en mail eller have den klar ved telefonen.

Jeg kan ikke logge på

Hvis du ikke kan logge ind med dit mobilnummer og adgangskode, kan du få et nyt login på www.clubmatas.dk. Ellers skal du kontakte Club Matas, så kan du få hjælp til et nyt login.

Striber og fordele

Hvordan optjener jeg striber?

Du får en stribe, når du køber for 200 kr.
Hver eneste gang du køber for 200 kr.* i Matas, så får du en stribe. Og køber du for 400 kr., får du selvfølgelig 2 striber. Du optjener både striber i vores butikker og her på matas.dk.

* Gavekort, håndkøbsmedicin og lægemidler til dyr tæller ikke med i de 200 kr.

Hvad kan jeg få for mine striber?

6 striber giver dig en fordel
Når du har samlet 6 striber, vælger du din helt egen fordel. Du kan altid vælge mellem 3 fordele, så du vælger bare den, der passer bedst til dig! Og jo mere du shopper i Matas, jo bedre bliver dine fordele. Fordelen skal bruges i Matas butikker.

I øjeblikket kan du kun indløse dine fordele i Matas butikkerne. Med mindre at du har valgt ekstra point som fordel – dem kan du naturligvis også få på matas.dk

Hvor længe gemmes mine striber?

Du har 1 år til at nå 6 striber og du skal nå at få 6 striber inden for 1 år – regnet fra den dag, hvor du optjener din første stribe

Favorit klub

Du kan kun blive meldt ind i en af vores favoritklubber i vores fysiske butikker, og kun hvis du er aktivt medlem af Club Matas. Du kan evt. spørge personalet i en af vores butikker, om du kan blive meldt ind i den favoritklub, du ønsker.

Præmier, præmiebeviser og webshoppræmier

Generelle vilkår for Præmiebevis

Et præmiebevis er udstedt af Club Matas og kan ikke bruges på Matas.dk, men indløses i den butikskæde eller virksomhed, der er nævnt på beviset. Når præmiebeviset er indløst, kan det ikke genbruges eller annulleres. Medbring præmiebeviset i butikken sammen med dit gyldige medlemskort til Club Matas. I Matas kan du blot vise præmiebeviset på din smartphone. Har du ikke en smartphone, eller skal præmiebeviset indløses hos en ClubM Partner, skal det medbringes på papir.
Præmiebeviset kan KUN indløses af det medlem, der fremgår af beviset. Du kan kun indløse ét præmiebevis pr. ekspedition, og kan ikke kombinere det med et personligt tilbud. Præmiebeviset kan ikke ombyttes til kontanter.
Bestillingsvarer og udgåede varer er ikke omfattet af præmiebeviset.
Hvis en vare på indløsningstidspunktet har en lavere værdi end oplyst ved bestilling af præmiebeviset (fx hvis varen er på tilbud) eller hvis der er overskydende værdi på præmiebeviset ved indløsning, udbetales den overskydende værdi IKKE, og den overskydende værdi er herefter tabt.
Du har 14 dages fortrydelsesret på præmiebeviset, regnet fra udstedelsesdatoen. Du kan dog ikke fortryde et præmiebevis, du allerede har indløst. Ønsker du at fortryde, skal du annullere din bestilling fra siden "Mine køb" på clubmatas.dk. Klik her på præmiebevisets ordrelinje inden fortrydelsesfristen udløber.
Club Matas erstatter ikke mistede eller stjålne præmiebeviser.
Ønsker du at bytte eller returnere en vare, du har købt for et præmiebevis, skal det ske jf. kædens gældende bytte- og returregler. Bemærk, at du ved returnering af en præmiebevisvare kun får det beløb retur, du reelt har betalt for varen. Du får ikke point tilbage ved returnering.
Hvis din vare er behæftet med fejl, gælder den almindelige 2 års reklamationsfrist. I så fald skal du henvende dig i den butik, hvor du har fået varen udleveret.

Generelle vilkår for Præmier

Når du bestiller en præmie i Club Matas Pointshop, sendes den til din valgte Matas i løbet af 10-14 hverdage. Herefter får du en mail og en sms fra os om, at præmien nu er klar til at blive hentet.
Du skal huske at medbringe og vise dit gyldige medlemskort til Club Matas, når du henter præmien.
Præmien kan KUN afhentes én gang, og kun til det medlem, der har bestilt præmien.
Præmiebestillingen kan ikke fortrydes. Præmien kan altså ikke annulleres eller byttes til en anden vare, ligesom præmien ikke kan sendes til en anden Matas butik efter bestillingen.
Hvis din præmie er behæftet med fejl, gælder den almindelige 2 års reklamationsfrist. I så fald skal du henvende dig i den butik, hvor du har fået varen udleveret.
Du skal hente din præmie i din Matas butik senest 6 måneder efter, at du har fået besked om, at den venter på dig i din Matas. Ellers vil præmien blive sendt tilbage til Club Matas igen, og både din præmie og dine point er tabt.

Generelle vilkår for Webshoppræmier

Når du bestiller en webshoppræmie i Club Matas Pointshop, får du inden for 10 minutter tilsendt en mail fra Club Matas. I mailen er et link til en webshop samt en kampagnekode, som samlet set udgør præmien.
Når du klikker på linket i mailen, lander du i en webshop med adgang til en bestillingsside for præmien. Anvender du her kampagnekoden under bestillingsflowet, opnår du en rabat på hele eller dele af varens pris – afhængig af præmiebeskrivelsen.
Du kan KUN anvende kampagnekoden én gang.
Du kan IKKE fortryde bestillingen af en webshoppræmie. Præmien kan altså ikke annulleres eller byttes til en anden vare efter at du har bestilt den i Club Matas Pointshop.
Hvis din præmie er behæftet med fejl, gælder den almindelige 2 års reklamationsfrist. I så fald skal du henvende dig til den webshop, hvor du har indløst webshoppræmien. Hvis webshoppen annullerer din ordre efter bestillingen i webshoppen, er det webshoppen, der skal yde dig kompensation for den tabte præmie.

  • Fri levering til Matas butik ved køb over 250 kr. Fri levering til Matas butik ved køb over 250 kr.
  • 30 dages returret 30 dages returret
  • Køb online - 
byt i alle Matas butikker Køb online -
    byt i alle Matas butikker
  • Hurtig levering Hurtig levering
  • Autoriseret forhandler - 
din garanti for ægte varer Autoriseret forhandler -
    din garanti for ægte varer