Du kender sikkert italienske Diesel for deres ikoniske jeans, som de har solgt siden 1978. Diesel er grundlagt af Renzo Rosso, der allerede som teenager lånte sin mors symaskine. Senere udlevede han sin forkærlighed for mode med pioneren Adriano Goldschmied, også kendt som "The Godfather of Denim," og de første Diesel-jeans så dagens lys.
Diesel
Du kender sikkert italienske Diesel for deres ikoniske jeans, som de har solgt siden 1978. Diesel er grundlagt af Renzo Rosso, der allerede som teenager lånte sin mors symaskine. Senere udlevede han sin forkærlighed for mode med pioneren Adriano Goldschmied, også kendt som "The Godfather of Denim," og de første Diesel-jeans så dagens lys.
I 1985 blev Diesel et brand, da Rosso købte Goldschmied ud. Rosso begyndte at eksperimentere med formen, og fik ideen om at designe jeans, der så brugte ud, altså den type jeans, der blev virkelig populære i 80'erne og 90'erne. Rosso er kendt som en flamboyant type, der ligner en rockstar mere end en fashion designer, og som arbejder ud fra et ønske om at fremelske kreativitet og udfordre reglerne. Af samme årsag er Diesel især kendt for deres innovative, humoristiske, ironiske og til tider provokerende markedsføringskampagner. Derfor er visionen at skabe mode, der giver det enkelte individ muligheden for at udtrykke sig unikt. Stilen er rå og urban med kant, og produceret i den højeste kvalitet. Diesel er ikke længere kun kendt for deres jeans. De er idag et imperium af tøj, sko, tasker, parfumer og accessories. Ligesom deres jeans, er dufte fra Diesel er originale og anderledes, og udvikler sig ved kontakt med huden, så du får din egen unikke duft.
Få personlig rådgivning eller inspiration. Spørg os!
Vores materialister, frisører og farmakonomer er klar til at guide dig lige nu.