• Hjemmelevering
  • Afsendelse 1-4 hverdage
  • Byt i 270 butikker
  • Mere end 1000 brands
  • Byttes t.o.m. 31. januar 2021

Matas Hjertesager

Matas-koncernen har som Danmarks største detailkæde inden for skønhedspleje, personlig pleje, sundhed og helse en stor berøringsflade i det danske samfund. Matas møder kunderne i de 268 fysiske butikker over hele landet og via koncernens webshops matas.dk, helsebixen.dk, jala-helsekost.dk, made4men.dk mfl. Samtidig har Club Matas 1,4 mio. aktive medlemmer, som løbende modtager blandt andet kommunikation og markedsføring fra Matas. Derudover følger næsten 290.000 danskere Matas på Facebook.

Matas Hjertesager tager afsæt i Matas’ formål og i Matas’ store og brede berøringsflade med det danske samfund. Samtidig er strategien funderet i et ønske om at forvalte den potentielt store påvirkning, Matas har på sine omgivelser, på en ansvarlig måde. Endelig tager strategien udgangspunkt i den rolle som betroet rådgiver – ofte om både personlige og følsomme emner – for en stor del af den danske befolkning, som Matas har opbygget igennem sine mere end 70 år i gadebilledet.

Med det udgangspunkt har Matas defineret tre Hjertesager, som tilsammen er kernen i Matas CSR-strategi:

  • Mangfoldighed
    Trivsel, selvværd og retten til at være sig selv

  • Bæredygtighed
    Rene produkter og grønt miljøaftryk

  • Tryghed
    Trygge rammer for de ansatte, sikre produkter og databeskyttelse

​​​​​​​Matas vil arbejde for at fremme de tre Hjertesager gennem forretningsmæssige initiativer, ved kommunikation gennem egne kanaler, i samarbejde med kunder eller i strategiske partnerskaber med udvalgte samarbejdspartnere, herunder interesseorganisationer og NGO’er.

  • Hjemmelevering
  • Afsendelse 1-4 hverdage
  • Byt i 270 butikker
  • Mere end 1000 brands
  • Byttes t.o.m. 31. januar 2021