• Fri fragt til butik ved køb for 99 kr.
  • Byt i forretning
  • Mere end 1000 brands
  • 30 dages returret
  • Personlig kundeservice

Matas Hjertesager

Matas-koncernen har som Danmarks største detailkæde inden for skønhedspleje, personlig pleje, sundhed og helse en stor berøringsflade i det danske samfund. Matas møder kunderne i de 279 fysiske butikker over hele landet og via koncernens webshops matas.dk, helsebixen.dk, jala-helsekost.dk, made4men.dk mfl. Samtidig har Club Matas 1,4 mio. aktive medlemmer, som løbende modtager blandt andet kommunikation og markedsføring fra Matas. Derudover følger næsten 280.000 danskere Matas på Facebook.

Strategien 'Matas Hjertesager' tager afsæt i Matas’ formål og i Matas’ store og brede berøringsflade med det danske samfund. Samtidig er den funderet i et ønske om at forvalte den potentielt store påvirkning, Matas har på sine omgivelser, på en ansvarlig måde. Endelig tager strategien udgangspunkt i den rolle som betroet rådgiver – ofte om både personlige og følsomme emner – for en stor del af den danske befolkning, som Matas har opbygget igennem sine 70 år i gadebilledet.

Med det udgangspunkt har Matas defineret tre Hjertesager, som tilsammen er kernen i Matas CSR-strategi:

  • Mangfoldighed
    Trivsel, selvværd og retten til at være sig selv

  • Bæredygtighed
    Rene produkter og grønt miljøaftryk

  • Tryghed
    Trygge rammer for de ansatte, sikre produkter og databeskyttelse

​​​​​​​Matas vil arbejde for at fremme de tre Hjertesager gennem forretningsmæssige initiativer, ved kommunikation gennem egne kanaler, i samarbejde med kunder eller i strategiske partnerskaber med udvalgte samarbejdspartnere, herunder interesseorganisationer og NGO’er.

  • Fri fragt til butik ved køb for 99 kr.
  • Byt i forretning
  • Mere end 1000 brands
  • 30 dages returret
  • Personlig kundeservice