• Hjemmelevering
  • Afsendelse 1-2 hverdage
  • Byt i 270 butikker
  • Mere end 1000 brands
  • Byttes t.o.m. 31. januar 2021

Mangfoldighed

Matas arbejder for at sikre danskernes trivsel og mentale styrke, retten til at være sig selv på egne præmisser fremfor på fællesskabets normer og for at styrke følelsen af selvværd gennem hele livet.


Målet med den første Hjertesag er at styrke fundamentet for Matas’ formål – Skønhed og velvære for livet – gennem en aktiv og engagerende dialog i koncernens butikker, på de digitale platforme, hvor Matas kommunikerer aktivt med sine kunder og igennem danske medier.

Siden 2007 har Matas haft et samarbejde med Hjerteforeningen med det formål at samle penge ind til blandt andet Børnehjertefonden og forskning i kvinders hjerter. I løbet af 2019 blev der samlet godt 1 mio. kroner ind. Matas har sammen med sine kunder i alt støttet Hjerteforeningen med mere end 24 mio. kroner siden 2007.

Matas har desuden i to omgange via Club Matas samlet penge ind til velgørende projekter i løbet af regnskabsåret 2019/20. Første projekt var på Mors Dag sammen med Røde Kors, hvor 13.5000 medlemmer støttede Q-net for voldsramte kvinder med 475.000 kr. Andet projekt var sammen med Fodboldfonden, hvor medlemmerne i julen 2019 støttede arbejdet med udsatte børn med godt 700.000 kr.

Matas Hjertesager Mangfoldighed vil i det kommende regnskabsår blive bredt yderligere ud gennem en aktiv og involverende dialogstrategi, eventuelt i sammenhæng med fundraising aktiviteter. Det er endnu ikke fastlagt hvorvidt der, som tidligere udmeldt, oprettes en pris i tilknytning til dette arbejde.

  • Hjemmelevering
  • Afsendelse 1-2 hverdage
  • Byt i 270 butikker
  • Mere end 1000 brands
  • Byttes t.o.m. 31. januar 2021