The Body Shop hos matas
Da The Body Shop startede op tilbage i 1976 var det fra en lille grøntmalet butik, og det var tydeligt at der her var tale om et brand der skilte sig ud fra mængden. Produkterne var udviklet med naturbaserede ingredienser, der var etisk fremskaffet. Produkterne var udviklet til at passe til alle enhver krop og til at få kvinder til at føle sig tilpas i deres egne kroppe. Der blev med produkterne aldrig lovet at kvinderne kunne komme til at ligne en anden end den de var.
Mere end et skønhedsbrand
The Body Shop er mere end bare et skønhedsbrand, og er i dag et brand som både er kendt for deres skønne produkter, men i særdeleshed også for deres aktivistiske tilgang. Produkterne har aldrig været og bliver ikke testet på dyr, og de naturbaserede ingredienser er fremskaffet med henblik på at kunne give rimelige vilkår i lokalsamfund rundt omkring i verdenen.
Igennem The Body Shop Community Fair Trade-program, opkøbes ingredienser, så de kan gøre en forskel for de små lokalsamfund, der dyrker ingrediensen. The Body Shop har derigennem været med til at skabe bedre vilkår, fremgang og flere jobmuligheder hos de lokalsamfund.
Anita Roddick var en glødende feminist og ville arbejde for ligestilling og skabe bedre muligheder for kvinder og piger verdenen over igennem deres Community Fair Trade-program.
Så når du køber et produkt fra The Body Shop, er du med til at gøre en forskel.