Datapolitik

Tryghed for at kundernes personlige data er sikre


​​​​​​​Matas opbevarer personlige kundedata for mere end 1,6 mio. Club Matas medlemmer. Kunders personlige data er i dagens digitaliserede verden en både værdifuld og skrøbelig ressource, virksomheder har såvel en juridisk som en etisk forpligtelse til at beskytte.

Det er Matas-koncernens erklærede mål, at persondata for kunderne aldrig må bruges til formål, kunderne ikke har givet fuldt samtykke til og at der altid skal være fuld gennemsigtighed for kunderne, herunder hvordan kunden administrerer sin egen profil.

Matas har derfor et mål om, at kunderne altid skal opleve, at deres data bliver behandlet med respekt og lever op til de gældende regler for persondatabeskyttelse.

​​​​​​​I forbindelse med EU’s GDPR regulativ trådte i kraft 25. maj 2018, har Matas haft kontinuerligt fokus på at leve op til de gældende regler, herunder regler for blandt andet samtykkeerklæringer og datasikkerhed. Samtlige butikschefer, distriktschefer og regionschefer samt medarbejdere i administrationen i Matas har gennemført GDPR e-læring, der blandt andet omhandler, hvordan man sikrer, at personlige kundedata ikke bliver kompromitteret eller brugt uden kundernes fulde tilsagn. Som en del af Matas arbejde med at sikre tryghed for kundernes personlige data, har Matas udarbejdet en Dataetisk Politik, der i løbet af regnskabsåret 2019/20 offentliggøres på matas.dk/hjertesager.

Matas’ politiker for persondatabeskyttelse er tilgængelige på matas.dk

Find receptmedicin og et større sortiment af håndkøbsmedicin hoswebapotek