• Hjemmelevering
  • Afsendelse 1-2 hverdage
  • Byt i 270 butikker
  • Mere end 1000 brands
  • Byt i 30 dage
Menu

Kuldebehandling

Medicin & Pleje Smerter
Mest populære

Pris

Bedømmelser

Vælg filtre

Mærker

Pris

Bedømmelser

Aktuelt

10 produkter
10 produkter
Sortér efter: Mest populære
(10)
Matas Sports Care Engangs-ispose
stk. 12,95
Optjen 2 point
(52)
Matas Sports Care Kulde/Varmepose
59,95
Optjen 6 point
(58)
Matas Sports Care Kølegel 150 ml
79,95
Optjen 8 point
(39)
Ice Power Kulde & Varmepose
53,95
Førpris 59,95
Optjen 6 point
(29)
Ice Power Gel 150 ml
139,95
Førpris 154,95
Optjen 14 point
Ice Power Arthro 60 g
134,95
Førpris 149,95
Optjen 14 point
(24)
Ice Power Roll Cold Gel 75 ml
89,95
Førpris 99,95
Optjen 9 point
(5)
Ice Power Sportspray 125 ml
134,95
Førpris 149,95
Optjen 14 point
(12)
Ice Power MSM 1 stk.
116,95
Førpris 129,95
Optjen 12 point
Cannaderm Mentholca Plastre 3 stk
39,95
Førpris 79,95
Optjen 4 point

Akutte skader

Det kan være fibersprængninger, forstuvede led, knoglebrud, eller bare et par isposer til dit knæ efter sport. Her er den rigtige hjælp vigtig, og derfor har vi lavet en gylden regel: RICEM – Ro, Is, Compression, Elevation, Mobilitet

Isposer

Is. Dette er vigtigt de første mange timer/døgn efter skaden er opstået. Læg en ispose på det udsatte område så hurtigt som muligt. Om du vælger en genanvendelig ispose eller en engangsispose er ikke så vigtigt.

Fordelen ved engangsisposen er, at den virker med det samme. Den skal slås ned i et bord, hvorefter kølemekanismen indtræder. De genanvendelige flergangs-isposer er gode at have liggende hjemme i fryseren til at gentage behandlingen med.

Bevægelse og aktivering

Det er bedst at få bevæget skaden så tidligt som muligt – gerne allerede efter 24 timer med hyppige kuldebehandlinger. Gerne endnu tidligere, hvis smerterne tillader dette. Derved får du blodgennemstrømning til området, hævelsen nedsættes, helingen fremmes, smerterne mindskes og betingelserne for eventuel genoptræning forbedres.

Belastningsskader

Belastningsskader kommer, som navnet antyder, af, at man træner eller gør en bevægelse for meget med for korte pauser. Dette giver ømhed i led, smerter i musklerne og resulterer i hævelse og irritation. Et eksempel på dette er skinnebensbetændelse.

Behandling af belastningsskader

Ved behandling af en skade, som er forårsaget af overbelastning, skal vi ind og varme skaden op. Varmen er med til at give en smertelindrende effekt, fordi vævet bliver mere smidigt, når skaden er varm. Varme er altså med til at afspænde musklerne. Brug en varmepude, et varmetæppe, varmt vand, en varmedunk eller tag et varmt karbad.

Gå til produkter som er relateret til varmebehandling her

Stephanie B.
Farmakonom
"For mig er skønhed en følelse der omhandler velvære, sundhed og selvforkælelse. Det at føle sig både smuk og glad i krop og sind, hvad enten det er en lækker makeup, en sund kost eller en god ansigtsmaske når dagen er omme. Det handler om balance."
Stephanie er uddannet Farmakonom og har i sine 6 år på apoteket, altid sat en stor ære i at informere sine kunder rigtigt og haft fokus på kundeglæde. Hun finder stor glæde i at opdatere sin viden indenfor helse og hudpleje der er i konstant udvikling, og kan ofte findes på gulvet hvor hun tager sig god tid til at guid...