Bag om brandet

Jamie Lima: Jeg vil ændre opfattelsen af skønhed

Medstifteren af det kendte amerikanske kosmetikmærke, II Cosmetics, er ikke en helt almindelig kvinde. Hendes mission er at inspirere og styrke kvinder til at tro på, at alt er muligt. Lyder det lidt højflyvende og amerikansk? Når du hører hendes baggrund for netop den mission, vil det helt sikkert lyde noget anderledes.

Jamie Kern Lima lider af rosacea og var i mange år flov over sin hud. Ikke helt nemt, når man også er tv-nyhedsvært og skal være på skærmen dagligt. Derfor prøvede hun et utal af produkter, der bare aldrig virkede. Det blev startskuddet til IT Cosmetics.

”Ingen vil da købe makeup af en, der ser ud som dig”

De hårde ord fik Jamie med på vejen af en af de første potentielle investorer, da hun forsøgte at lancere IT Cosmetics. Den investor har vist siden måtte æde sine ord, for Jamies brand gik to år efter lanceringen på skærmen hos QVC med Bye Bye Under Eye Concealer, og på 10 minutter var den helt udsolgt. I dag er IT Cosmetics en af USAs mest solgte makeup-serier, og brandet har fået flere end 30 Beauty Awards.

​​​​​​​

I 2016 blev IT Cosmetics købt af L’Oréal, hvilket gjorde Jamie til den første kvinde med titel af administrerende direktør i L’Oréals 100+ år lange historie. Hun er vist det, man kalder en boss lady!

De ultimative favorittter fra IT Cosmetics – Top 5

Nyhed

De ultimative favorittter fra IT Cosmetics – Top 5

Det populære amerikanske brand, IT Cosmetics, kan nu fås ekslusivt hos Matas, som det eneste sted i Danmark! Hvis du er ligeså begejstret, som vi er, så tag et kig på de allermest populære produkter fra mærket, og hør hvorfor vi elsker netop dem.

Læs også

Den bedste version af dig selv

IT Cosmetics’ mål er at hjælpe kvinder med at føle sig som den bedste version af sig selv. Det kan man som bekendt både gøre med og uden makeup, men kernen for brandet er, at kvinder (og mænd for den sags skyld) skal have friheden til at slappe af i, hvordan de ser ud - og her kommer især produkter som CC creamen, der er perfekt til rosacea-ramt hud, Bye bye under eyes concealeren, der dækker mørke rande bedre en noget andet, samt brynpennen, der kan tegne bryn, selvom du slet ikke har nogen, ind i billedet.

​​​​​​​

Det handler om at støtte andre kvinder og skabe visionære, livsforandrende produkter, der virkelig virker, siger Jamie Kern Lima selv.

​​​​​​​

"Det handler om at støtte andre kvinder og skabe visionære, livsforandrende produkter, der virkelig virker"


Succesen blev til med hjælp fra plastikkirurger

Alle IT Cosmetics produkterne er udviklet i samarbejde med plastikkirurger og dermatologer, der har været med til at sørge for, at ingredienserne er både aktive og sikre. Her får du altså produkter, der virker og med en af de bedste dækkeevner på markedet.

Relaterede produkter

Relaterede artikler

Rosacea – vælg de rigtige produkter

Vi guider

Rosacea – vælg de rigtige produkter

Af Trine Brøndsted

Rosacea er en kronisk betændelsestilstand i huden, som kræver de rette hudpleje- og makeupprodukter. Det handler med andre ord om at tage de rette valg til din hud, når du har rosacea. Vi guider dig godt på vej her.

Læs Mere
Olie – De gyldne dråber til hud og hår

Vi guider

Olie – De gyldne dråber til hud og hår

Olie har taget skønhedsverdenen med storm. Flere og flere inkorporerer olie som en del af den daglige skønhedsrutine. Bliv klogere på, hvad de gyldne dråber er særligt gode til.

Læs Mere
Danske skønhedsmærker hos Matas Natur

Vi guider

Danske skønhedsmærker hos Matas Natur

Af Alberte Sejling

På trods af vores lille størrelse, kan vi i Danmark bryste os af et stort udvalg af danske brands, som laver skønhed i verdensklasse. De danske mærker tænker ofte i grønne baner, og det er mange lækre både pleje-og makeupprodukter til dig, der gerne vil gå den naturlige skønhedsvej.

Læs Mere
Helena Rubinstein: Tips om hudpleje og skønhed

Bag om brandet

Helena Rubinstein: Tips om hudpleje og skønhed

Af Isabel Marschall Thostrup

Er du også fan af det skønne brand Helena Rubinstein? Så få historien bag brandet her, og hør Elisabeth Sandager, der er mærkets Global Brand President gennem 12 år, svare på alle jeres spørgsmål om hudpleje og skønhed.

Læs Mere