• Fri fragt til butik ved køb for 99 kr.
  • Afsendelse 1-2 hverdage
  • Byt i 279 butikker
  • Mere end 1000 brands
  • 30 dages returret

Kosttilskud

Får du nok B, C eller D-vitaminer? Eller hvad med kalk til dine knogler? Med de rette kosttilskud kan du gøre dit for at få styr på din krops vitamin- og mineralbalance, og selvom der kan være mange grunde til, at du tager kosttilskud, kan du her på matas.dk finde lige nøjagtigt det kosttilskud, der passer til dig, din krop og dine behov.

Produkter pr.side: 36 60 120 180
Side: 2 / 16
Vælg filtre

Det naturlige valg

På abonnement

Mærker

Pris

Indhold

Bedømmelser

Aktuelt

552 produkter
Sortér efter: Mest populære
Resium Urteekstrakt 1000 ml
299,95
Førpris 329,95
DU OPTJENER 30 Point
The power of plants Spirulina Økologisk 320 tabl.
208,00
DU OPTJENER 21 Point
Pharma Nord Cholessin Rød Gærris 120 tabl.
169,95
DU OPTJENER 17 Point
Zerochol 60 tab
198,00
DU OPTJENER 20 Point
Baldrian & humle 190 tab
99,95
DU OPTJENER 10 Point
Lecithin Granulat solsikkeolie 400 g
189,00
DU OPTJENER 19 Point
Greenish Epsom Salt 1500 g
109,00
DU OPTJENER 11 Point
Udo's Choice Super Infant fra fødslen til 4 75 g
279,95
DU OPTJENER 28 Point
Forrige
Gå til side
2
ud af 16
Næste
Produkter pr.side: 36 60 120 180

Find det rette kosttilskud

Træner du meget? Er du gravid? Eller har du bare brug for lidt ekstra energi i hverdagen? Rigtig mange supplerer deres daglige kost med forskelligt kosttilskud for at give kroppen ekstra vitaminer og mineraler til at holde sig godt i gang. Kosttilskud indeholder nemlig enten vitaminer og mineraler, plantestoffer eller fedtsyrer, som alle bidrager til forskellige effekter for dig og din krop. Vigtigst er det dog, at du ikke lader kosttilskud træde i stedet for en sund og varieret kost, for det ér blot et tilskud, altså et godt supplement, til netop en varieret kost.

Hvilke kosttilskud skal jeg gå efter?

Når du skal vælge, hvilke kosttilskud du skal tage, er det vigtigt, at du er helt afklaret med, hvilke behov du har. B-vitamin kan bidrage til mere energi, C-vitamin indeholder antioxidanter for dine øjne, fiskeolie gavner hjertekredsløb og øjne, zink styrker immunforsvaret og vækst af væv og organer, mens D-vitamin og calcium (kalk) kan have en positiv effekt på dine knogler i kombination med magnesium. Kalk, D-vitamin og magnesium er en god treenighed, som får knoglerne til at optage vitaminerne hurtigt og optimalt, og for ikke at ende med en kæmpe håndfuld vitaminpiller, kan du købe et kosttilskud, der indeholder de tre forskellige vitaminer i én og samme pille.

Jern er også et vigtigt og ikke mindst udbredt tilskud til din kost, da den hjælper til en normal dannelse af blandt andet røde blodlegemer, men du bør overveje i sammenhæng med hvilke fødevarer, du indtager det. Dit jerntilskud bør eksempelvis ikke tages med mælkeprodukter, da fødevarer med kalk nedsætter optagelsen af jern. Tag i stedet dit jerntilskud med juice eller en appelsin, da C-vitamin gør det lettere for kroppen at jern.

Multivitaminer til hele familien – og kroppen

Rigtig mange sørger for at få deres kosttilskud og vitaminer gennem de såkaldte multivitaminpiller, som samler mange forskellige vitaminer og mineraler i én vitaminpille. Du kan finde den type multivitamin, der passer til dig ved at kigge på emballagens anmærkning – er du eksempelvis over 50? Kvinde? Gravid? Er det til et barn? Eller har du, som ’helt almindelig’ voksen, bare behov for at sikre, at du får de vitaminer, du skal have? Her kommer fire eksempler på multivitaminpiller, som måske passer til dig:

  • Til kvinder i overgangsalderen: Solaray FemiBalance

  • Til børn: Kids Zoo Omega-3

  • Til dit hår og dine negle: HairLust Hair Gummies

  • Til gravide: Matas Striber Multivitamin Gravid

Alle disse multivitaminer kan købes på matas.dk eller i Matas’ butikker, og har du spørgsmål eller brug for gode råd, står materialisterne altid klar til at vejlede dig i butikkerne.

Tag dit kosttilskud med et måltid

På din pakke med kosttilskud eller bøtte med multivitaminer står der, hvornår på døgnet, du bør tage dine vitaminer for at få optimal virkning fra dag ét. Der er dog en række gode råd, du altid kan skrive dig bag øret, hvis du overvejer, hvornår på dagen du bør tage dine kosttilskud. Eksempelvis er det aldrig en god idé at tage sine vitaminer på tom mave, og derfor er det oplagt at skylle dem ned med et stort glas vand efter et måltid – og allerhelst i løbet af dagen i små portioner for at få kroppen til at optage dem så godt som muligt. Især de vandopløselige B- og C-vitaminer er gode at fordele ud over dagen eller tage lige et stort måltid, da disse kan have tendens til hurtigt at forsvinde ud ad kroppen gennem dit urin. Én god tommelfingerregel er, at du med fordel kan indtage vitaminerne sammen med aftensmaden, der som regel er det mest fedtholdige måltid i løbet af dagen. Mange tager vitaminpillerne i forlængelse af morgenmaden, men kosten på dette tidspunkt af dagen er ofte meget mager i form af mælkeprodukter, havregryn eller cornflakes, og de fedtopløselige vitaminer som D-, A- og E-vitamin passer bare bedst til et større og mere fedtholdig måltid.

  • Fri fragt til butik ved køb for 99 kr.
  • Afsendelse 1-2 hverdage
  • Byt i 279 butikker
  • Mere end 1000 brands
  • 30 dages returret