• Afsendelse 1-3 hverdage
  • Mere end 1000 brands
  • Byt i 260 butikker
  • Fri fragt til butik v. køb for 99,-
  • Returret frem til d. 31/1-2023
Menu

Eventkalender:
  Se hvornår vi sender live her  

Matas LIVE

God morgen: 8 brugbare tips til din rutine

Ferien er ved at være slut for de fleste af os, og det betyder, at vi skal tilbage til hverdagen og vores rutiner igen. Så i denne live kickstarter vi din morgenrutine og guider dig til, hvordan du får gang i de gode rutiner oven på en velfortjent pause. Vær med, når vi sammensætter den perfekte hudplejerutine og giver gode tips og tricks til en perfekt start på dagen. Og så gæster Charlotte Bircow studiet og gør os klogere på, hvordan du kommer bedst tilbage til hverdagen igen.

Vi sendte LIVE torsdag d. 11/08

LIVEN er afholdt, men du kan se videoen her

Gå ikke glip af noget!
​​​​​​​Tilmeld dig og få en påmindelse om eventet herover

Bliv inspireret til en god morgenrutine

Efter en lang sommerferie, kan det være lidt svært at komme ind i hverdagens rutine igen. Efter flere uger, hvor vi ikke har behøvet at sætte vækkeuret om morgenen, kan det pludselig virke uoverskueligt at skulle tidligt op igen. Men tidlige morgener behøver faktisk slet ikke at være så slemme, de kan bidrage med masser af energi, overskud og velvære, så længe du skaber de bedste rammer for dig selv.


I denne Matas LIVE har vi bl.a. allieret os med træningsdronningen Charlotte Bircow, som vil dele sin personlige morgenrutine. Derudover deler vi 8 brugbare råd til en god morgenrutine, samt guider til en masse lækre produkter, der både kan være med til at give dig energi til resten af dagen, men også bidrager til en luksuriøs følelse, som kan være tiltrængt i de tidlige morgentimer.

Charlotte Bircows tips til en god morgenrutine:

1. Start dagen med et dejligt bad

Charlotte elsker at få gang i kroppen fra morgenstunden af. Hun sørger for at gå trænet lidt hver morgen, og bruger også sin massageroller til at give sin krop en omgang massage dér, hvor den trænger. Den forebygger ømhed, skavanker og skader i huden.

Herefter skal der sæbes ind i en lækker showercream! Active by Charlotte Soft Skin Shower Mousse renser og blødgør huden og er lidt af en multitasker. Du kan nemlig bruge den både i ansigtet og på kroppen, og den er også god til barbering. Uden parfume, Allergycertified og med økologisk aloe vera – så er dagen altså startet godt!

2. Smør dig ind!

Efter et dejligt og opfriskende bad, er vi nu klar til at pleje kroppen med al den kærlighed, vi kan give den. Charlotte bruger selv sin Feeling Good Face Oil til at give huden masser af glød og udstråling, som holder hele dagen. Den indeholder blandt andet økologisk olie og E-vitamin, som plejer huden.

For lidt ekstra sommerbrun kulør, så slut af med Body Fitness Summer Glow, som ud over at give en lækker, brun kulør, også strammer huden op og mindsker appelsinhud.

3. Få en god og effektiv hudplejerutine

En god hudplejerutine er også en god måde at starte sin dag på. Charlotte bruger selv Active by Charlotte Face Fitness Cream, som er en effektiv ansigtscreme, der i den grad arbejder på at mindske de fine linjer og rynker i huden. Den indeholder blandt andet Matrixyl, som er kendt som lidt af en anti-age helt. Brug også gerne en maske et par gange i ugen. Active by Charlotte Face Fitness Stretch Out 15 Min Mask strammer huden op og mindsker den hævede hud omkring øjnene – perfekt at starte sin dag på.

Selv er Charlotte vild med at bruge massagerollers til at få gang i blodcirkualtionen i ansigtet. Det strammer huden op, og vækker ansigtet, så du er klar til en ny dag. Prøv Active by Charlotte Faceroller eller Eyeroller – eller begge to. Et godt tip er at anbringe din eyeroller i køleskabet. På den måde er den kølig, når du bruger den om morgenen, hvilket kan mindske hævelser.

Redaktionens 8 tips til en god morgenrutine

På Matas LIVE-redaktionen har vi samlet vores bedste tips, tricks og produkter til, hvordan du kan få en dejlig og stressfri morgenrutine, der kan give et boost til din energi resten af dagen.

Tip 1 - Stå tidligt op

Det er logik for burhøns. Hvis du står tidligere op, slipper du for at suse rundt og stresse, fordi du ganske enkelt har bedre tid. Sæt vækkeuret lidt før - måske er 15 minutter al den ekstra tid, du har brug for, for at få en rolig morgen.

Tip 2 - Stå altid op på det samme tidspunkt

Dette gælder også om lørdagen! Hvis du står op på samme tid hver dag, vænner din krop sig til at vågne på det tidspunkt (tænk bare på, hvor let det går at stå op kl. 11.00 hver dag i din ferie - uden et vækkeur), og det gør, at du ikke føler dig helt slatten, når det er tid til at stå op.

Tip 3 - Vælg det rette vækkeur

Hvis dit vækkeur irriterer dig om morgenen, vågner du op sur, og det er ikke en god måde at starte dagen på. Vælg et vækkeur, der er mindst muligt irriterende og som giver dig lyst til at stå op.


Vi er her på redaktionen glade for Philips Wake-up Light, der gradvist vækker dig med et lys, som langsomt bliver kraftigere. Du vågner at dig selv mere udhvilet og mindre stresset. Denne model har en indbygget alarm, som afslutter vækningen, når rummet er fuldt oplyst.

Tip 4 - Dyrk motion eller mediter

Skal jeg nu stå endnu tidligere op? Hvis du har overskuddet, er det måske en idé at få dyrket lidt motion om morgenen, det har nemlig sine fordele. Motion giver energi og virker opkvikkende, plus du får det overstået og kan have det godt med dig selv resten af dagen.


Hvis du er typen, der har brug for en lidt mere rolig morgen, kan meditation være rart. Det lyder enormt tidkrævende, men det kræver faktisk ikke mere end 10 minutter. Meditation har vist at gøre hovedet mere klart, og det kan være med til at skabe en mere velafbalanceret og afslappet morgen.

Sådan får du det bedste ud af din træning

Vi guider

Sådan får du det bedste ud af din træning

Elsker du at træne, og er du inde i en god rutine, så optimér den med blot få tiltag.

Læs også

Tip 5 - Forkæl dig selv med en forfriskende bade- og hudplejerutine

Et brusebad er en god måde at vågne på. Bader du om aftenen, har du brug for produkter, der får dig til at slappe af. Bader du om morgenen kan det være et hack, at have produkter, der opkvikker - både i og udenfor badet.


For, at huden føles rar, behagelig og fugtet i løbet af dagen, er det også en god ide at have en plejende og effektiv hudplejerutine om morgenen. Herved skaber du de bedste betingelser for din hud i løbet af dagen.  

Den gode renserutine

Vi guider

Den gode renserutine

For at bevare en sund og smuk hud er en god hudplejerutine altafgørende. Nogle elsker at bruge lang tid på hudpleje, andre har travlt og skal have det overstået i en fart.

Læs også

Tip 6 - Læg en fin makeup og tag tøj på, du føler dig tilpas i

Sæt tid af til at lægge en fin makeup, og tag noget pænt tøj på. Så snart vi kommer i noget ordentligt tøj, bliver vi automatisk mere effektive, end hvis vi render rundt i vores joggingsæt.


Tjek denne Matas LIVE, hvor vi guider til en let hverdagsmakeup, hvis du har brug for inspiration til et glødende og flot hverdagslook. Du kan også herunder tjekke Silke Grane fra redaktionens 3 yndlingsprodukter, som hun altid bruger i sin hverdagsmakeup, og som giver hende et ekstra kick til at starte dagen godt og føle sig smuk:

Tip 7 - Spis en god morgenmad

Eksperterne siger det igen og igen: Spis så din morgenmad! Og dette med god grund. En god, nærende morgenmad gør nemlig, at du er mindre træt, bedre kan koncentrere dig og bliver mere kreativ. Sidst, men bestemt ikke mindst, er det også vejen til at holde vægten - hvis du spiser morgenmad, forhindrer du nemlig ædeflip i usunde sager senere på dagen, når du er ved at gå kold af sult.


Har du ikke lyst til at spise om morgenen? Så lær dig selv at gøre det. Start med at spise noget let - en banen, noget yoghurt eller en smoothie, og når det glider ned, kan du gå over til noget mere mættende.

Tip 8 - Husk at drikke vand og tage dine vitaminer

Vi skal nå at drikke rigtig meget vand i løbet af dagen, så det er en god ide at starte med det allerede fra morgenstunden. Tilsæt eventuelt lidt citron til dit vand, det giver en dejlig frisk fornemmelse, og du får oven i hatten i en dosis C-vitamin.


Det kan også være en god ide at gøre sit vitaminindtag en del af sin daglige morgenrutine. Herved sikrer du, at du får dem taget hver dag. Det er forskelligt hvilket behov vi hver især har for vitaminer, men en god standardrutine for de fleste kan indeholde multivitamin, fiskeolie samt D-vitamin.

3 gode vitaminer til din basisrutine

Vil du se flere LIVES? Kig med her

Din ultimative guide til kropspleje og strækmærker

Matas LIVE

Din ultimative guide til kropspleje og strækmærker

Af Matas

Langt størstedelen af alle kvinder har dem, så det er helt normalt, hvis du også oplever strækmærker rundt omkring på din krop. I denne LIVE skal vi snakke om at acceptere og elske sin krop, præcis som den er, og om at investere i produkter til strækmærkerne og kropspleje generelt, fordi det giver dig glæde.Se med – og tænk gerne over, hvad du elsker allermest ved din krop. Det kommer vi nemlig til at spørge dig om.

Læs Mere
Alt om pigmentpletter: Eksperten guider

Matas LIVE

Alt om pigmentpletter: Eksperten guider

Af Matas

Livet kommer med masser af minder og livserfaring, man ikke vil være foruden – men det sætter også sine spor på huden, blandt andet i form af pigmentpletter, der viser sig rundtomkring på kroppen. Vil du også gerne vide, hvordan du bedst muligt giver de ujævne plamager kamp til stregen? Så er det her den perfekte live til dig. Med vores ekspert Stephanie Berg i studiet guider vi dig nemlig til det bedste beredskab mod pigmentpletterne. Stil desuden alle dine spørgsmål undervejs!

Læs Mere