• Afsendelse 1-3 hverdage
  • Mere end 1000 brands
  • Byt i 260 butikker
  • Fri fragt til butik v. køb for 99,-
  • Returret frem til d. 31/1-2023
Menu
Vi guider

Boost din træning med 4 simple tiltag

Træning er godt, træning er sundt, og for mange er træning også sjovt. Uanset om du foretrækker at træne dine muskler og din kondition nede i dit lokale fitnesscenter, derhjemme eller ude i naturen, er der nogle helt særlige tiltag, der kan oppe dit træningsgame og gøre træningen endnu sjovere. I indslaget her har jeg samlet 4 simple tiltag: kosttilskud, træningsudstyr, lækre proteintilskud samt produkter, der forebygger og behandler små træningsskader.

Personligt kan jeg godt lide tanke om, at jeg gør noget ekstra for mig og min krop før og efter træning. Selvom en god omgang træning ofte føles som nok i sig selv, så synes jeg, at det giver lidt ekstra, når man forkæler sin krop med nogle ekstra proteiner og kosttilskud i hverdagen. Her er det vigtigt for mig, at det er let og simpelt, og det er lige præcis dét, der er fællesnævner for de 4 tiltag, jeg deler i mit lille skriv her.

Sådan booster du din træning:

#1 Kosttilskud

Hvis du vil supplere din træning og en sund og afbalanceret kost med kosttilskud, er der mange at vælge i mellem. Eksempelvis AKTIVIVA, som bl.a. indeholder fiskeolie med EPA og DHA, Vitamin C, selen, planteekstrakter samt Vitamin D. 250 mg EPA og DHA dagligt bidrager til en normal hjertefunktion, mens Vitamin D bidrager til vedligeholdelse af en normal muskelfunktion.


Ligesom Vitamin D bidrager magnesium til en normal muskelfunktion. Går vi videre til Vitamin C, bidrager dette vitamin til immunsystemets normale funktion under og efter, du har været fysisk aktiv. Den gavnlige effekt af Vitamin C opnås ved et dagligt indtag på 200 mg C-Vitamin udover det anbefalede daglige indtag af Vitamin C.



I vores sortiment finder du forskellige kosttilskud, der indeholder magnesium eller Vitamin C. Blandt andet tilskud fra Matas Striber Vital, Solaray og Pharma Nord.

#2 Matas SportsCare

Skader kan forekomme, hvis man har en aktiv livsstil og elsker at udøve sport. Er skaden sket, er det naturligvis altid en god idé at kontakte en læge eller fysioterapeut for at få den rette behandling. Dog finder du blandt Matas SportsCare et udvalg af produkter, der kan forebygge og være en hjælpende hånd til nogle af de gængse trætheds- og overbelastningsskader som eksempelvis en forstrækning.


Min kære kollega, Anja, har skrevet en artikel om Matas SportsCare, hvor hun fortæller lidt om, hvilke produkter hun bruger i forbindelse med hendes fysiske aktivitet på fodboldbanen. Men lad mig opsummere 2 af de gode:


Spotstapen er din ven, hvis du har vrikket om på foden eller er ved at komme ovenpå efter en skade og gerne vil sikre, at du har beskyttet området under træningen, og at dit ømme punkt stabiliseres. Har du ømme muskler eller overanstrengt områder på kroppen, er en muskelbalsam eller muskelsalve din helt. Begge produkter får nemlig musklerne til at slappe helt af.


#3 Træningsudstyr

Er du på jagt efter træningsudstyr, du kan bruge i dit lokale træningscenter eller til hjemmetræningen? Så har vi et udvalg af træningsudstyr, der kan optimere din træning og give dig mulighed for ekstra modstand uden brug af vægte.


En træningselastik er altid en god idé og er let at have med i træningstasken, på ferien, eller hvis du har en udendørstræning med en ven. Træningselastikken kan fås i forskellige styrker, så om du ønsker let, middel eller meget modstand, kan du vælge netop den træningselastik, der passer til dit behov.


Et sjippetov er også let at have med på farten og er en god måde at opvarme kroppen på inden din træning. Skal du udfordre dine mavemuskler? Så prøv med en AB roller, der sætter gang i mavemusklerne og fokuserer på stabilitet og dynamisk styrke. Jeg har selv prøvet den et par gange, og den er virkelig det hårde arbejde værd!



Tip! Husk din egen træningsmåtte, når du skal i fitness, træne derhjemme eller i naturen.

#4 Protein på farten

Skal du hurtigt ud ad døren, eller mangler du et protein-boost før, under eller efter træningen? Så kan du med fordel benytte nogle af de mange former for proteintilskud, der findes på markedet. Protein bidrager nemlig til at vedligeholde muskelmasse.


Foretrækker du at spise dine proteiner, er en proteinbar et godt supplement til at få lidt ekstra protein. Der findes mange forskellige smage og varianter, så mon ikke, du kan finde din favorit smag iblandt? Selv er jeg ret vild med proteinbarer fra Bodylab. De smager både godt og indeholder en masse proteiner.


Foretrækker du at drikke dine proteiner, kan du lave din helt egen proteinshake med hjælp fra dit yndlings proteinpulver. Ultimate Chocolate fra Bodylab er nok den smag, jeg har været mest glad for, men Salted Caramel Milkshake er bestemt heller ikke tosset. Jeg skulle hilse fra min kollega, Michelle, og fortælle, at et scoop Bodylab Vanilla Milkshake proteinpulver er super lækkert om morgenen. Det ser nu også meget lækkert ud, synes jeg:


Relaterede produkter

Relaterede artikler

Hjemmetræning med Matas & Peter Bendtsen

Vi guider

Hjemmetræning med Matas & Peter Bendtsen

Af Peter Bendtsen

I dag giver vi ordet til personlig træner og Cand. Scient. i Idræt & Sundhed, Peter Bendtsen, der tager os gennem 5 nemme, men effektive, træningsøvelser, der kan laves inden for hjemmets fire vægge. Hjemmetræning er nemlig et fænomen, der er kommet for at blive, og her på Stories redaktionen er vi begejstrede for, at vi nu har et benhårdt, men overskueligt, træningsprogram, der kan laves efter arbejde eller i frokostpausen.

Læs Mere
5 produkter jeg ikke kan undvære i min sport

Vi guider

5 produkter jeg ikke kan undvære i min sport

Fodboldbanen er et af de steder, hvor jeg tilbringer allermest tid – når jeg vel at mærke ikke er at finde på min pind på Matas’ hovedkontor. Og det kræver altså god forberedelse, hvis man gerne vil præstere og undgå skader. Derfor har jeg samlet fem af de produkter, som jeg og mit hold ikke kan undvære, når vi betræder grønsværen.

Læs Mere
Redaktionen fortæller: De kosttilskud spiser vi

Vi guider

Redaktionen fortæller: De kosttilskud spiser vi

Af Amalie Schiller

Det kan være svært at finde rundt i junglen af kosttilskud. I dagens skriv har jeg bedt mine skønne kollegaer om at dele ud af deres erfaringer med de kosttilskud, de dagligt tager som et supplement til en sund og varieret kost. Måske kan du finde inspiration?

Læs Mere
Træningsprogram med 6-Directions populære sliders

Vi guider

Træningsprogram med 6-Directions populære sliders

Af Matas

Bliv klogere på glidetræning når vi sammen med 6-Directions guider dig til denne træningsform og giver dig et gratis træningsprogram, som passer til alle niveauer, nybegynder som øvet.

Læs Mere