Menu

Energi & velvære

Energi og overskud er meget individuelt og vi giver dig ideer til, hvordan du kan skabe det på den bedste måde for dig. Det kan være gennem mentale øvelser, små justeringer i kosten, motion eller tid til dig selv.

Træn LIVE med Sara Rantzau: IV

Matas LIVE

Træn LIVE med Sara Rantzau: IV

Af Matas

Vi skyder vores sidste træning i gang i godt selskab med Sara Rantzau - og dig! Her er fokus på god energi, smil på læben og at skabe en overskuelig træning, alle kan være med på. Træning skal nemlig ikke være en sur pligt. Det skal være noget, du forkæler dig selv med. Noget du har lyst til igen og igen!

Læs Mere
Træn LIVE med Sara Rantzau: III

Matas LIVE

Træn LIVE med Sara Rantzau: III

Af Matas

Et bredt smil på læben, energi og sved på panden. Det er det, vi garanterer dig, når vi træner LIVE med Sara Rantzau. Vi vil nemlig have det sjovt, når vi træner. Det er sådan, vi træner bedst. Og det er sådan, vi holder fast i den gode vane. Det deler vi med dig hver onsdag i januar. Så grib din motivation, og læg dig på gulvet i stuen. Alle kan være med!

Læs Mere
Træn LIVE med Sara Rantzau: II

Matas LIVE

Træn LIVE med Sara Rantzau: II

Af Matas

Det er nu, du skal gribe din motivation, når vi hver onsdag i januar træner LIVE med Sara Rantzau! Vi garanterer dig en masse god energi, glæde - og styrke. Det bliver sådan en træning, du har lyst til igen og igen. Det er lige, som det skal være! Og så udlodder vi også et gennemført træningskit med lækkerier fra Casall og Garmin, så du kan bevare den gode form (og energi), selv når vi ikke sender LIVE!

Læs Mere
Sexologen guider: Det bedste sexlegetøj

Matas LIVE

Sexologen guider: Det bedste sexlegetøj

Af Matas

I denne LIVE sætter vi fokus på sexlegetøj, og hvordan du får det absolut bedste ud af det. Vi har besøg af en sexolog, der svarer dig på de spørgsmål, du har. Og så stiller vi skarpt på, hvorfor sex og seksuel velvære er så vigtigt for os mennesker. Det er der flere gode grunde til!

Læs Mere
Mental velvære: Hvorfor er de unge så stressede?

Din sundhed

Mental velvære: Hvorfor er de unge så stressede?

Af Ida Hinchely Kyhn

Cirka hver anden kvinde under 30 år føler sig stresset. Det viser en ny undersøgelse, som Matas har lavet blandt de kvindelige Club Matas medlemmer. Det er skræmmende tal, som taler ind i en tendens, som vi desværre har set blive større og større de senere år: nemlig, at de unge har det sværest. Det er et af de temaer, vi hos Matas vil dykke ned i, når vi fremadrettet får større fokus på den mentale sundhed.

Læs Mere
Alt du skal vide om din forkølelse

Din sundhed

Alt du skal vide om din forkølelse

Af Matas

Snue, hoste og stoppet næse. En helt klassisk forkølelse kan være svær at slippe udenom, når sæsonen skifter, eller hvis en i familien først er blevet smittet. Men hvad er en forkølelse egentlig, hvilke symptomer følger med – og hvad kan man selv gøre for at lindre dem? Her kan du læse alt, du har brug for at vide om din forkølelse.

Læs Mere
Slikvanerne under lup

Din sundhed

Slikvanerne under lup

Af Gitte Laub Hansen, Kræftens Bekæmpelse

Danskerne har en verdensrekord – en af de mere kedelige vel at mærke: Verdens højeste slikforbrug. Over 12 kg slik og chokolade køber danskerne i gennemsnit hvert år, hertil kommer ikke ubetydelige mængder kager og snacks. Stort slikforbrug kan sætte sine spor, især i børns sundhed, men også hos os voksne er der grund til at revidere slikvanerne.

Læs Mere
7 tips til at skære ned på alkoholen

Din sundhed

7 tips til at skære ned på alkoholen

Af Anne Friis Krarup, Kræftens Bekæmpelse

Hvis man holder sig inden for Sundhedsstyrelsens anbefaling for alkohol på max 7 genstande om ugen for kvinder og max 14 genstande om ugen for mænd har man lav risiko for at blive syg pga. alkohol – herunder at få kræft. Alligevel drikker over 800.000 voksne danskere over anbefalingen.

Læs Mere
Fem måder at få fuldkorn i madpakken

Din sundhed

Fem måder at få fuldkorn i madpakken

Af Gitte Hansen, chefkonsulent i Kræftens Bekæmpelse

Forskning fra Kræftens Bekæmpelse viser, at fuldkorn vigtige for vores sundhed. De officielle kostråd er, at vi bør spise 75 g fuldkorn om dagen som voksne og lidt mindre som børn. Madpakken er et godt sted at få fuldkorn – og der er flere måder at gøre det på. Det kan du læse om her.

Læs Mere

Energi & velvære

Energi og overskud er meget individuelt og vi giver dig ideer til, hvordan du kan skabe det på den bedste måde for dig. Det kan være gennem mentale øvelser, små justeringer i kosten, motion eller tid til dig selv.